Przykład wykorzystania programu

Rhino + Flamingo

Do modelowania i projektowania jachtów

 

 

 

RHINO 3.0 – to modeler uniwersalny , logiczny , zrozumiały, którym możemy

wymodelować każdą powierzchnie. Posiada funkcje do obl. hydrostatycznych,

możliwości przycinania, łączenia, transformacji dowolnych obiektów. Można

nim robić dok. techniczną 2D. Brakuje jednak tzw. „gotowców”. Poniżej pokaże

jeden z szybkich sposobów modelowania bryły jachtu przy pomocy RHINO.

{ Praca na ok. 2 godziny }

 

Etap pierwszy – wymodelowanie trzech krzywych 3D { niekoniecznie dokładnie }

I zaciągnięcie na nie powierzchni typu NURBS

 

 

 

Etap drugi – przy pomocy punktów kontrolnych modernizujemy  powierzchnie

sprawdzając kształt przekroi aż do uzyskania żądanej wyporności. Najlepiej

pracować na warstwach.

 

 

Etap trzeci – automatycznie generujemy rzuty 2D. Mogą być przydatne do

sporządzenia dokumentacji technicznej { wykonawczej jachtu }.

 

 

Etap czwarty – modelujemy pokład . Na to nie ma recepty. Najczęściej pokład

zlepiamy z kilku powierzchni. Przykład poniżej................

 

 

 

Etap piąty – RENDERING – pełna dowolność. Mamy do dyspozycji kolory

i materiały + sprawny kreator materiałów , wody i nieba. Przykładowo tak....

 

 

Dokonując prostej transformacji wymodelujemy np. trzy różne jachty .........

pierwszy 4,95/2,3 m  , drugi 6,1/2,5 m  , trzeci 7,2/2,5 m .......

 

 

POWODZENIA  !!!!!!!